Thursday, August 23, 2012

Nu är det dags för lite upplysande arbete igen!

Jeg må bare si en ting akkurat nuh. Och det lyder så her:

Kom faen ikke her og påstå at det moderne skolesystemet er noe som helst annet enn en indoktrinering i et idiotisk slavesystem som har utviklet seg helt ut av proporsjoner! Ikke at jeg er sur eller noe. Jeg ser både det vakre og nødvendige i at vi som kollektiv bevissthet må gå igjennom alle disse vanskelige prosessene. Gjennom menneskenes utvikling og historie, foredles og fornyes universets energi, og det hele beveger seg fremover (som er en slags retning). Men vi kan ikke se på jorden fra et galaktisk perspektiv hele tiden. Det er derfor vi befinner oss her nede på bakken, for at vi skal bruke både kroppen og hodet vårt til å sameksistere med hele dette fantastisk kompliserte og perfekte økosystemet som er planeten.

Og skolesystemet er bare en pekepinn på hvordan det hele har gått galt, og at vi nå burde tenke oss om minst to ganger, og starte på nytt. Det går faktisk an. Og med det mener jeg ikke at vi skal forkaste alt av visdom og erfaring, men for en gangs skyld i nyere historie lære av den, ta den med oss videre i sin fulle sannhet, og på den måten unngå og gjøre de samme katastrofale feilene igjen. En feil er ikke feil hvis man lærer noe av den. Det er derfor den eksisterer og har et navn.

Løsningen på problemene er sinnssykt enkel. Visdom, kjærlighet, selvdisiplin. Med det høye nivået av intelligens mennesket besitter, følger et ansvar for å handle etter beste evne. Vi vet alle svaret, det er ikke noe vits i å sulle rundt grøten bare fordi vi er så redde for å gi opp den materielle luksusen vi tror er luksus.

Mer gidder jeg faktisk ikke å utdype, for jeg undervurderer dere ikke såpass at jeg finner det nødvendig.

No comments:

Post a Comment