Wednesday, March 23, 2011

God morgen!

Dere har sikkert ventet helt siden i natt på et nytt innlegg. Og det synes jeg er veldig hyggelig, men dere må selv sørge for å få dere nok søvn, mat etc. Jeg kan ikke passe på alle sammen. Jeg er ingen blekksprut, som de voksne pleide å si i barnehagen.

Digital painting by: leovilela


Blekksprut, liksom? Jeg skjønte aldri hva de mente med det. Hvordan skulle det hjelpe å bli et bløtdyr med blekk og krøllete armer? Den kan ikke puste over vann en gang. En blekksprut har ikke noen fremtid i en barnehage. Og hva med det uttrykket "født med ski på beina"? AU?! Å si at jeg ble traumatisert av å høre det som barn, er en underdrivelse. De bildene rullet igjen og igjen over hjernebarken, og er nok delvis ansvarlige for at jeg ble som det her. Jeg var et alvorlig barn.


Men alvorlige barn kan bli glade av kaffe, og her er kaffen min:


Jeg ser at det er skittent på kjøkkenet. Ja, jeg skal gjøre noe med det.


Masse fløte og sukker, som jeg liker det. Matfløte gir best smak. Er du veldig sulten, kan det være greit med kremfløte. Jeg pleier å bruke Nescafé instant coffee, enten Gull eller Espresso. Espresso er best. Nå sist kjøpte jeg en refillpakke med Gull, for å være økonomisk. Jeg angrer selvsagt. Den smaker plast, ikke kjøp den.

Jeg vet ikke hvorfor jeg bruker Starlight Tattoo koppen. Jo, fordi den er liten og god å holde i. Men, det er denne koppen som er favoritten: 




Den grønne ja. Den sitter som kopp i hose, og er veldig fin. Jeg kjøpte den på loppis i Bærum. Suckers, aner ikke hva slags gullgruver de sitter på. Men helt seriøst. Det ble liksom en annen opplevelse å gå på loppis i Holmestrand igjen, etter jeg hadde blitt vant med de i Bærum. Enough said.

Mens jeg kokte opp vann til kaffen nå nettopp, ble jeg oppmerksom på noen bølgelengder rundt meg. Lyd? Hvor kommer den fra? Danseband? Hæ? Så skjedde det en kobling i hjernen, og minner om en lys og varm verden tittet frem i horisonten. Sist jeg hørte den lyden der, var i sommer. Det er radioen til naboen.


Mona; du er faen ikke rektig.


Ja, det er fra nå idag. Regner med dere kommer til å tro det er et bilde fra i sommer, men se her:


Ja, se på snøen. 

Jeg har litt lyst til å gå ut i sola sjæl, jeg as. Kanskje jeg skal gi dere en tour de Holmis idag.

No comments:

Post a Comment